不是陳展鵬,我還真不知道,原來白飯魚也有牌子,叫金錢。
那些年,打乒乓球的,窮孩子穿金錢,富孩子穿 Butterfly。
今年 35歲的陳展鵬, 17歲以前,是香港乒乓球代表隊成員,在當年的銀禧、現在的沙田體育學院拿了 5年獎學金:「我由街邊石枱打起,打到入小童群益會,被教練睇中帶入銀禧,唔同嗰啲細細個就着靚衫、用靚拍畀錢學乒乓波嘅 仔。
自細我就鍾意賭氣,係都要着對有咁 w舊得咁舊嘅金錢、用塊打咗 5、 6年嘅爛拍,打贏你班着 Butterfly嘅。」

 

曾經有段日子,穿金錢的陳展鵬真的在球壇吐氣揚眉過,直到有一天,發現打波不能打一輩子,去考藝訓班:從藝訓班畢業,專被安排演下把弱者;轉行做歌手,唱片公司易手賣盤;改拍電影又遇上金融風暴,連爛片都冇人再開,才學會,為甚麼天生有人穿 Butterfly、有些人怎麼都擺脫不了那對爛金錢:「唔係父母欠咗我、畀唔到我 back up,人係要到最低處,先至見到自己一無是處。驕傲?憑乜先?」

2011年一套《真相》,陳展鵬在電視圈回春, 2012年,《回到三國》戲分拍住林峯、《 ATF反恐》風頭壓過吳卓羲,真到時來運到的一天來了,身經百戰,所以淡定。

做戲如打乒乓球

在《萬千星輝頒獎典禮》當晚,陳展鵬雖然冇獎冇收穫,不過,論去年最獲家庭主婦青睞,上位最快的師奶殺手,陳展鵬肯定是年度第一。獎項不論在不在手,機會一直都在那裏,除了戲分和當家小生叮噹馬頭的《回到三國》和《 ATF反恐》,陳展鵬說一月另有一部喜劇等開工,又係擔正。
「 09年返無綫,好似透爐咁,機會接住嚟,火花星星點點咁,每次好似有啲聲氣,轉頭又熄晒火。
直到《真相》,『蓬』一聲真係燒得着。
我唔敢話真係俾人力捧,公司亦的而且確冇咁同我講過,話咩珍姐愛將更加係誤會一場,我唔識打人情牌,同啲高層嘅緣分亦一向薄弱。
不過《真相》監製王心慰,真係我嘅伯樂。」
相比不少將近 40才出頭的男藝員, 30歲就遇到伯樂,已經算幸運。
不過,要是從 17歲考藝訓班開始計起, 21歲發歌星夢淪為寶麗金棄將,然後拍爛片喺亞視霉足 10年,陳展鵬捱得不比人少。
「我係鍾意打乒乓波,不過係人都知,打波唔可以做事業、冇得打一世。
我係獨子,冇一技之長又想畀屋企人過得好啲, 17歲中學畢業,於是聽星探講,去拍廣告、去讀藝訓班。
靚仔,無論喺球壇定娛樂圈都唔算係優勢。打波靚仔有鬼用?
冇實力第一圈就俾人淘汰,輸咗波邊個型得起?
喺呢行,更加大把靚仔,藝訓班未畢業,就睇住啲同學俾人揀中有戲做,我呢?
難得派句對白,一出聲就好似小矮人一樣低人一等。
監製搵我去過場,唔係跌低就係一拳俾人打暈。
我問監製,吓?一拳就暈?吓?
點解要跌?……你跌咪有位畀主角過囉。
我做運動員出身,打過先講,打都未打,憑咩要我畀你過?
不過呢行規矩係,每個人都有自己嘅位,我唔服,所以去咗簽唱片公司。」


喺娛樂圈,我根本係隻未孵出嚟嘅蛋、係一條蟲!


拍無綫重頭劇《 ATF反恐》和吳卓羲平起平坐還有得一起合唱主題曲,陳展鵬說正洽談唱片公司,今年有望重圓歌星夢。


《真相》演正義律師 Keith,突然人氣急升變師奶殺手,浮浮沉沉多年的陳展鵬說:「雖然平常心,不過一下子個個望住,始終有啲招架不住。」

最冇前途新人獎

21歲那年,陳展鵬被音樂人前 Blue Jeans結他手蘇德華引薦加入寶麗金,轉做全職偶像歌手與無綫解約。未出碟已經有歌迷會、信和賣相指數高企,自我感覺良好自以為前途無可限量之際,寶麗金被環球收購,陳展鵬正式失業。
「被唱片公司遺棄,絕對唔算係低潮。
我好型㗎:『唔簽咪唔簽囉,我係掂,你驚冇人搵我做嘢?』
做咗咁多年運動員,去過咁多地方比賽,見慣輸贏,我一直心態都係,做人唔可以俾一場比賽定輸贏。
記得做歌星嗰陣,我上台唱歌、去香港電台接受訪問,拍住嘅係張學友。第一次歌迷聚會,一嚟 2百幾個 fans,搞到俾警察以為非法集會上過港聞。我成日以為自己好掂,後來先搞清楚,多 fans,係唱片公司捧我上個位;拍住學友,好明顯我係豬骨頭俾人搭上碟。」
父親是消防員、母親是車衣女工,甚至有段日子,陳展鵬差點把冇得發圍怪到父母頭上:「阿爸阿媽一世安分守己、踏踏實實,阿爸已經好辛勤、一路做消防員、一路接啲裁縫工作返嚟幫補。
九十年代,香港經濟起飛,個個買股票、做生意、周圍旅行,我細細個就見住啲世叔伯爭住幫阿爸埋單:『得啦,明㗎啦!』嗰段日子,我甚至有啲怪罪父母,點解啲同學波友個個撈得咁掂?
點解人哋搞生意有阿爸 back up?係唔係阿爸阿媽影響,搞到我咁?人係要到最失意嘅時候,先至睇得清楚自己,先至知道錯嘅唔係人,係自己。
唔同打波,我由細打到大,喺呢行,我由頭到尾都係人哋幫我製造機會,冇咗大公司 back up,我冇任何長處,我稱唔上係一個選手,喺娛樂圈,我根本係隻未孵出嚟嘅蛋、係一條蟲!」

拍過幾年電影,曾經跟劉青雲、陳小春做過對手戲,陳展鵬說不介意當年常被指派演反派:「電影入面每個角色都亦正亦邪,愈係咁愈有味道。」
拍過幾年電影,曾經跟劉青雲、陳小春做過對手戲,陳展鵬說不介意當年常被指派演反派:「電影入面每個角色都亦正亦邪,愈係咁愈有味道。」


03年與田蕊妮為亞視拍月曆,陳展鵬當年是亞視當家小生,不過 5年內拍的 15部劇集收視,加埋可能都唔夠一套《真相》。

談戀愛的那些年

人氣剛有轉機,就有週刊把陳展鵬放在封面故事,大字標題他私藏亞姐姚佳雯多年,關係穩定論及婚嫁。陳展鵬說,照片是舊相新砌,與姚佳雯分手多年,沒錢沒事業的日子,談戀愛是奢侈品,歷任女朋友們都受了他不少氣。
「冇得做電視台、又冇得做歌星,本來仲有啲電影拍吓,直到 97年金融風暴,爛片都冇人有錢拍,一組戲幾千蚊跌到落 1千蚊一樣冇工開。
莫講話去旅行買禮物,連帶女朋友食餐好嘢、出街嘅錢都冇。
為咗慳錢,日日踎喺屋企,朋友話請埋我至夠膽出去一次半次,廿幾歲仔,阿媽都睇唔過眼叫我出吓街、夾硬質錢畀我使。
我成日都覺得自己好型,打波叻,中學開始就靠獎學金自己養活自己。打咗波 5年,嗰 5年乒乓波界冇人唔識我陳展鵬,唔應該出去求人。其實型咩啫?
以為自己好紅,唱過咩歌根本冇人記得,拍過好多戲咩?
講出嚟人哋聽都未聽過?人嘅轉捩點,就係真正低潮時,可以認清楚自己一事無成,知道坐喺度自怨自艾,不如放低身段去學多啲嘢去搵機會,話畀人聽:『呢個角色我有興趣、我真係好需要呢個機會。』
「好多謝陪我走過嗰段日子嘅女朋友,好抱歉唔可以畀最好嘅佢哋。曾經有女朋友埋怨我冇擺佢喺第一位,其實佢一直係第一位,不過我始終需要工作,我同每個人一樣,想靠自己畀父母同屋企人更好嘅生活。」

小學開始打乒乓球,陳展鵬中學是港隊成員,跟當年孖寶陳丹蕾、齊寶華一起練球
小學開始打乒乓球,陳展鵬中學是港隊成員,跟當年孖寶陳丹蕾、齊寶華一起練球:「做演員同做運動員最大分別係唔可以當工作係同人比賽,每一次機會都係 teamwork。」


21歲被寶麗金打造成偶像歌手,出過四首單曲。〈天性如此〉的 MV女主角,是當年 17歲的千億新抱徐子淇。

陳展鵬


去年 7月,第一次上娛樂雜誌封面被指私藏女友亞姐冠軍姚佳雯(左圖),陳展鵬說兩人分手 2年多,目前單身,絕對沒有收埋女友。

那些機會

陳展鵬

雖然上緊位,回流 TVB才 3年的陳展鵬,始終算是剛起步,我沒想到他會對我這麼說:「我同吳卓羲冇心病、冇話邊個搶咗邊個戲分,我哋係 friend,識英雄重英雄。其實有咩好搶,第一集到第廿五集都見到我就夠。我成日覺得鏡頭唔使下下影住我,畀多啲其他同事啦!電視台仲有好多努力嘅演員,等嘅就係一個鏡頭、一個機會。」

當然,陳展鵬不是珍姐、不是樂小姐,有排都未到他憑一句話給別人一個機會。
不過,如果我是電視台其中一個默默耕耘的綠葉,聽到有人抓緊訪問的
機會這麼說,應該會很感動。畢竟,他也才得到這個機會不久。

撰文:朱小博
攝影:范仲良

形象: Bryan@ the Flaming
服裝: COOLDAY, SIR

arrow
arrow

    stacylife 發表在 痞客邦 留言(3) 人氣()